Puerto Princesa, Palawan

3 maart 2024 - Puerto Princesa, Filipijnen

Het leven bestaat vooral uit wachten las ik ooit ergens. Vandaag voelde dat in ieder geval wel zo. Vanochtend hoorden we dat het vliegtuig vertraagd was.  Het vertrek werd nu12 uur. We werden om 9 uur opgehaald, waren binnen 20 minuten op het vliegveld en lazen daar dat ie pas om 12.20 zou vertrekken.  Een half uur later stond er ineens 14.00 uur op de borden. We hadden nogal de pest in, omdat we 's middags een tour door de stad zouden maken met o.a. de enige openlucht gevangenis ter wereld, beroemd omdat er geen hekken of hoge muren omheen staan. Dat kwam nu in gevaar. Na heel wat appcontact met de plaatselijke reisbureaudame ( het is zondag, dus ze had de telefoon eerst lange tijd uitstaan) is er een soort compromis uitgerold. We gaan nu vanavond op "firefly-excursie" , hoe spannend kan je het maken! Bij aankomst in het Best Westernhotelin Puerto Princesa was er opnieuw een verrassing. Er werdop een vriendelijke manier heel moeilijk gedaan bij de receptie. Steeds werd er weer nieuwe informatie van ons gevraagd. Toen ze voor de 3e keer vroegen of we echt geen voucher hadden, snapten we wel waar het probleem zat. We hebben nl. geen voucher gekregen. Alles (dus ook hotelboekingen) zou door de Filippijnse partner (Rajahtours) worden geregeld. Blijkbaar gebeurt dat niet goed, wij waren in ieder geval niet te vinden in het systeem van het hotel. Drie kwartier en veel ergernis later was het eindelijk opgelost. Al met al was de firefly-excursie wel de moeite waard. Eerst met een grote outriggerboot de baai op naar de overkant waar mangrovebossen zijn, daarna met een kleinere boot de rivier op. Het was inmiddels behoorlijk donker (18.45) en ineens zag je overal lichtjes aan en uit gaan. Het leek wel Kerstmis. Het was vrijwel onmogelijk om vast te leggen op een foto. En de video is aardig maar haalt het niet bij BBC's Planet Earth, waar een prachtige scene in zit over vuurvliegjes. Na afloop hebben we nog even een biertje gedronken in de plaatselijke dragqueen karaokebar. Er werd zowaar behoorlijk goed gezongen!

1. Jantje:
    3 maart 2024
    Toch gelukt die foto.!!!
  2. Trudy:
    3 maart 2024
    Ik zie ook 🔥🪰🔥🪰op je foto!
    Het lange wachten toch enigzins beloond met een "obade" van de dragqueens.

Jouw reactie