Busreis en andere zaken

2 februari 2018 - Nyaung-U, Myanmar

Om 7 uur vaochtend zagen we voor duizenden dollars de lucht ingaan. Op weg naar het busstation telde ik 18 luchtballonnen. Het is dus populair genoeg. Het busstation lag in het verlengde van de landingsbaan van het vliegveld, waar om de paar minuten een vliegtuig landde. Er zitten voornamelijk mensen in die een dagexcursie doen, bijvoorbeeld vanuit Rangoon. Het is inderdaad op die manier te doen, maar dan zit je de hele dag in de bus, tempel na tempel bekijken. Zo'n scootertocht van gisteren bevalt me dan beter.
De bus vertrok een half uur te laat, maar op een tocht van 7 uur maakt dat niet veel uit. Driekwart van de tijd heb ik mijn ogen dicht gehad: lekker liggen soezen en zelfs geslapen. Harry ook. We vonden dat dat wel mocht, want als we wel naar buiten keken was het landschap uitgesproken saai. Wat we tot nu toe zien van het land is niet spectaculair, meestal ook niet erg mooi, maar vooral inderdaad saai. Pas tegen het eind van de tocht, de laatste anderhalf uur werd het mooi groen, waren er bergen, rivieren en af en toe een stroomversnelling. Één keer liep er in een dorp een olifant langs de weg, we hebben een paar mooie vogels gezien, maar ik denk dat je hier niet voor de natuur heen hoeft. Wel voor de mensen. Bijzondere mensen en bovendien allemaal erg aa

adopteren? Nee, wel te koop voor $1

1. Herman en Willem:
    2 februari 2018
    Hoi Herman en Harry, Dit zal voor ons wel het laatste reisverhaal in Nederland zijn, want wij vertrekken morgen naar Myamar, via Bangkok een nacht. Is heel prettig al zoveel
    voorinformatie van jullie te ontvangen. Maakt het voor ons makkelijker. Goede reis verder.