van L.A. naar Victorville

22 juni 2015 - Victorville, California, Verenigde Staten

21 juni
Vandaag beleefden we niet ons finest hour. Een nachtvlucht met een erg korte nacht in een nogal onhandige positie doorgebracht, waarna we bij het verhuurbedrijf min of meer zelf mochten bepalen met welke auto we gingen rijden, zorgde er door vermoeidheid voor dat we pas na 15 mijl ontdekten dat we de wegenkaart en de lonely planet misten. Die lagen in een van de auto's waar we toch niet voor gekozen hadden. Wij omgedraaid en terug, maar de auto was al weg, met een aardigheidje voor de bestuurder erin. Ik had behoorlijk de pest in en kon gelukkig alleen mijzelf de schuld geven, maar het zorgde voor een vertraging van anderhalf uur.
Los Angeles zagen we bijna 2 uur lang vanaf de snelweg en regelmatig vanuit de file. Goed dat we daarvan in Papeete al een voorproefje hebben gehad. Al met al schoot het niet op in onze Dodge; lekker groot, Amerikaans en volgens het verhuurbedrijf een compacte auto, waar mijn Uppie toch wel 3x in de lengte en 1 1/2 in de breedte in zou passen.
Om half zes zijn we gestopt in Victorville (omdat we daar een afslag naar de Route 66 zagen) en hier zitten we dan in een uitgerookt motel op een non smoking kamer. We hebben net in een restaurantje gegeten en stapten daar zomaar een echte Dennis Hopper binnen. Vol nostalgie, met chroom, jukeboxen, muziek van Paul Anka en tijdgenoten (nummers als Maybelline) en banken met skaibekleding in mintgroen, neigend naar fluor, ofwel: nog net geen kiespijn. Ik vond het geweldig.
Na het overgewicht van Polynesie kunnen we nu aan een obesitasstudie in de VS beginnen. In het uur dat we daar zaten hebben we wel 10 mensen gezien die nauwelijks normaal kunnen lopen, metenorme heupen, billen en dijen. Maar ja, zondag is BBQ-all-you-can-eat, dus een gezin met 2 zoons ging aan de steaks en de oudste jongen(+/-18) at er drie achter elkaar. Ik had aan een halve genoeg gehad. Bijkomend nadeel van zwaarlijvigheid is dat de mensen zich er vrijwel allemaal ook naar kleden en dat maakt het nog wat erger. Maar, iedereen was even aardig, vriendelijk en vrolijk.
Morgen naar Vegas, daar wordt het wellicht nog een graadje erger. Maar ik zei al vandaag: het is net als zwemmen, je kunt maar beter er in 1x in springen, dan ben je het snelst eraan gewend.

1. Rie:
    Hoi jongens,
    Wat een cultuurshock! Een nachtje goed slapen, een nieuwe kaart en een verse Lonely Planet zet jullie weer op het goede spoor. Op naar Vegas!
    Groeten, Rie
  2. Carla:
    22 juni 2015
    Geweldig Herman, hoe je dit beschrijft ! Ik zie het helemaal voor me. Ik ben nooit in Amerika geweest, maar ik hoor altijd dat alles in het groot is daar. En dus ook de mensen, ha ha.
    Veel plezier en ik kijk uit naar de Vegas verhalen. Gaan jullie daar stiekem trouwen ?!
  3. Fred en Anne-Marie:
    22 juni 2015
    Goedemorgen, hier is het maandagochtend kwart over tien. Maandag wasdag haha, of op weg naar Las Vegas en een gokje wagen? Wat vervelend even van dat slaaptekort en je spullen maar ja ik bespeur toch wel enig relativeringsvermogen en de neus de goede kant weer op, vooruit. heel goed en als dit straks de enige tegenslag was van deze hele kostelijke reis dan zullen we er nog eens hartelijk om lachen. Enne de schrik slaat me om het hart als ik de opmerking gaan jullie daar stiekem trouwen lees van Carla, waag het niet he? Ik mocht immers bruidsmeisje zijn...toch? Maar aan de andere kant...op de knieën Har? heel veel leuke nieuwe avonturen gewenst en kijk weer uit naar het volgende verslag. Liefs ons Fred en Anne-Marie
  4. Emmar:
    22 juni 2015
    Ha die har en Her, Een tijdje kreeg ik geen verhalen maar nu gelukkig weer wel. Het is hier een van internet verstoken negorij soms.Wat een overgang moet dat zijn. Met van die mooie kleuren opeens weer in de wereld vn de snelwegen en steden.,k zou heimwee krijgen naar die prachtige kleuren allemaal. het bellen ging mis Herman soms is hier ook voor de telefoon geen bereik. Veel plezier weer verder en ik ga de verslagen lezen. Groet Emmar
  5. Kees Peper:
    23 juni 2015
    Hoi vrienden, is het soms een Dodge Charger waar jullie in rijden ? Die hadden wij ook, rijdt lekker, automaatje, grote neus (ben ik aan gewend), comfortabel zitten, ruitenwisser met 6 snelheden (zul je niet veel nodig hebben in Californie), kortom lekker toeren. Blijf GENIETEN met een hoofdletter ! Gr. KEES EN AARTJE.
  6. Herman:
    23 juni 2015
    hoi harry en herman,. Inderdaad een grote overgang, maar ook wel weer mooi die grote cultuurverschillen in deze wereld.
    Nu alvast veel plezier in Las Vegas
  7. Ad van Dam:
    8 juli 2015
    Hoi Harry en Herman, geniet van jullie laatste dagen daar in het heerlijke Amerika! Volgende keer kom ik een paar dagen meetouren hoor! grAd