zaterdag in Port Villa

16 mei 2015 - Port Vila, Vanuatu

16 mei
Vandaag een rustige dag. Al met al was Malekula erg interessant en mooi, maar ook aardig intensief: veel lopen, veel autogehobbel, enige stress over zaken die niet goed liepen en heel veel nieuwe indrukken. Wat dat betreft is een rustdag niet een gek idee. We hebben lang rondgelopen over de markt: altijd leuk om te zien wat en hoe daar verkocht wordt. In sommige landen is een markt een en al geschreeuw en geren. Hier geen roepende kooplui, maar mensen die rustig bonjour of goodmorning tegen je zeggen en vervolgens vertellen wat er voor je ligt. De enige onrust kwam van een speakerbox die keiharde reggaemuziek met veel of eigenlijk alleen maar christelijke teksten uitspuwde. Ik had het gevoel alsof ik op Jamaica rondliep. Maar als je een beetje uit die hoek bleef viel het wel mee, de wind blies het geluid weg.
's Middags werden we zelfs gedwongen om rust te nemen. Na de lunch in het hotel betrok de lucht snel en vervolgens heeft het een paar uur flink gehoosd. Dat gaf mij de tijd om eindelijk eens de kiekjes (voor het betere werk: zie tzt defoto's van Harry) van de smartphone in het dagboek te zetten.
Tussendoor hebben we het voor elkaar gekregen om de trips op Pentecost die we al betaald hadden om te zetten naar een rond de eiland tour hier. Dat doen we morgen. Komt goed uit, want zo gezellig druk het centrum vandaag was, zo uitgestorven was het vorige week zondag toen we hier aankwamen. De hotelovernachtingen konden ook worden omgezet naar hier.

1. Kees Peper:
    16 mei 2015
    Herman en Harry, volgende reactie waarschijnlijk uit Salt Lake City. Ik hoop dat dat allemaal gaat lukken, want ik wil het niet missen. Take care, old chaps ! Kees en Aartje.
  2. Herman:
    16 mei 2015
    lekker he zo.n relaxt dagje
  3. Cindy:
    16 mei 2015
    Prachtige foto´s, elke`gedwongen rust` heb z`n vrijwillige activiteiten (heel vrij naar JC).
    We zijn duidelijk jaloers, maar genieten volop mee.

Veel liefs en veel plezier met de tour rond het eiland.

Cin@Ceel
  4. Carla:
    17 mei 2015
    Mooi dat jullie alternatieven hebben kunnen boeken. Ik leer van de verhalen van je , Herman. Voor jullie reis had ik nog nooit van Vanuatu gehoord , en nu lees ik je interessante verhalen en kan ik foto's van de bevolking zien. Jammer dat jullie er weg gaan, maar kijk al uit naar de nieuwe avontuurverhalen.
    Geniet van jullie rustdag en daarna van de eiland Tour.
    Liefs Carla
  5. Rosemareine:
    17 mei 2015
    Ha lieve mannen, nu werkt het allemaal wel. Wat een prachtige belevenissen. Vanuit hier wil ik Har natuurlijk een super jaar toewensen.......Hoeraaa en knuffels