Les Saintes

14 maart 2020 - Îles des Saintes, Guadeloupe

13, 14 maart. Op 15 minuten varen ten zuiden van Basse Terre liggen Les Saintes, 2 kleine Waddeneilandjes. De één heet Terre de Bas en de andere Terre des Hautes. Op die laatste zitten wij nu. Na een stormachtige overtocht, volgend op een nog stormachtiger, heel vervelende "ontmoeting" met de Hertz bitch. Madame kwam pas om 7.50 binnen terwijl de zaak om 7 uur open gaat, maakte direct een opmerking die neerkwam op "daar heb je die 2 weer". Verder had ze puur formeel gelijk met alles, ( er was geen gezamenlijk schadeformulier, schuld kon dus niet officieel worden vastgesteld,, dus wij moesten de schade betalen) het was vooral de ongeinteresseerde, minachtende en brutale houding die er voor zorgde dat ik bijna door het lint ging en dat ik dingen heb gedacht die ik hier niet durf op te schrijven. Snel vergeten dat mens.    Les Saintes is wel een snoepje. Het waddengevoel is hier volop aanwezig. Ik denk dat het eiland waar wij zitten nog niet de helft van Schier is.  Het hotel ligt wat afgelegen, maar er is een gratis shuttle naar de "hoofdstad". 's Avonds maken we daar gebruik van om daar te gaan eten. Het is er in het weekend extra druk en gezellig. Veel goede restaurants en leuke, bijzondere winkels: er was er één  die o.a. wat chinees porselein verkocht van een in 1604 voor de kust van  Vietnam gezonken Chinees-Hollands schip. Er zijn plm 10 taxibusjes hier, 100 elektrische golfkarretjes en verder kun je elektrische fietsen huren. Dat is het wel ongeveer. Ultieme rust dus, mooi weer, mooie baaien en stranden, heerlijk zwemwater. Uitstekend om tot rust te komen aan het eind van de reis, die zo nu en dan behoorlijk enerverend was. Vanavond hoorden we dat mogelijk de restaurants en niet-zo-belangrijke winkels morgen moeten sluiten, vanwege corona. Anders wordt het in ieder geval later deze week. Het is tenslotte gewoon Frankrijk.... Nou hebben we toevallig al heel vaak apps gekregen met de strekking: blijf toch lekker nog wat langer weg. Daar hebben we het ook vaak over gehad. Het gaat alleen niet van een leien dakje. Het corona probleem wordt er uiteindelijk ook niet mee opgelost, tenzij we een maand of drie langer weg zouden blijven. Maar dat zit er echt niet in. Hooguit een week, of 10 dagen. Maar dan moet eerst het vliegticket aangepast. KLM maakt geen overuren en het telnr is overbelast. Meer dan 30 minuten wachttijd en dus wordt de lijn dan verbroken. We zien morgenochtend wel verder. We hopen op nog minstens één gezellig diner bij de haven!

1. Fred en Anne-Marie:
    15 maart 2020
    Het paradijs gevonden en dan het dilemma nog wat langer blijven of terug. Normaal gesproken bleef je natuurlijk. Nu is het maar de vraag of je na een weekje xtra zelfs wel terug kunt. Het is een gekke wereld op dit moment en meer en meer landen gaan/zijn op slot. Ook het vliegverkeer neemt steeds meer af. Bij KLM staan zo 2000 banen op de tocht... de supermarkten worden leeg gehamsterd (vooral wc papier 😱) wat overigens onzin is.En het openbare leven ligt (bijna) stil. Denk er niet te licht over wat jullie doen.
    Wel tot de laatste minuut genieten zou ik zeggen. Jullie komen sowieso met mooie verhalen en prachtige foto’s terug en die kun je rustig nog eens nalezen en bekijken want...tijd zat; hier is toch niets anders te doen dan binnen blijven. Als jullie terug gaan dan een hele goede en voorspoedige reis gewenst. En kun je nog aan wat handenalcohol komen, koop dan een flesje want hier is het op. Liefs 😘😘
    Ps wat zijn de foto’s mooi! Snap dat je zou willen verlengen 🤷🏼‍♀️ Succes!
  2. Carla:
    15 maart 2020
    Geniet lekker van de laatste dagen !
    Wat een rust daar en schitterende foto’s, geweldig.
    En ik sluit me aan bij bovenstaand bericht, denk er niet te makkelijk over , het is een gekte hier.
    Lieve groeten uit Huizen .
  3. Han:
    15 maart 2020
    Thuis op de bank Netflixen en in de tuin klussen. Heel louterend. En het is natuurlijk ook heel duur daar. Succes met terugvliegen!
  4. Lidy:
    15 maart 2020
    Ik hoop dat jullie een goede terugreis hebben en veilig weer in Nederland aankomen. Hier heb je alle tijd weer bij te komen van deze wel heel bijzondere reis
  5. Rob Riksen:
    15 maart 2020
    heren - hele goede reis terug in een heel vreemd aanvoelend Nederland - er heerst echt een rare sfeer maar dat is natuurlijk over de hele wereld aan het gebeuren. Maar kom vooral gezond weer terug en dan hoop ik jullie snel weer te zien. goede vlucht en happy landing
  6. Carla C.:
    15 maart 2020
    Wat een bijzondere plek waar jullie nu zitten. Als jullie terug kunnen komen zal de overgang wel heel groot zijn. In het geval het lukt terug te kunnen vliegen: goede vlucht en welkom thuis
  7. Heleen van Dijk:
    15 maart 2020
    Wat is dit voor prachtig beest?
  8. Ingrid M.:
    16 maart 2020