Terugtocht

15 maart 2020 - Terre-de-Haut, Guadeloupe

De kogel is door de kerk: we hebben net online ingecheckt om morgenavond met Air France via Parijs naar Amsterdam te vliegen.  We hoefden niet er niet heel lang over na te denken, hier blijven zou een soort uitstel van executie betekenen voor één week en verder niets oplossen. En aangezien op dit moment er per dag nieuwe maatregelen zijn, zou het zomaar kunnen dat we dan over een week merken dat we hier vast zitten. En voor hoe lang? Dat risico lopen we toch maar liever niet. ( hoewel we nu al een risico lopen; er zijn al maatschappijen die veel vluchten schrappen. Straks doet Air France vannacht hetzelfde) Het is wel een raar gevoel: in ons hart willen we helemaal nog niet terug.

Vanavond voor de laatste keer naar het plaatsje geweest om te eten. Het was stil op straat, maar gelukkig was ons restaurant open. We hoorden dat alle winkels, bars en restaurants vanaf morgen gesloten zijn. Als we morgen vertrekken moeten we bij de haven ruim een uur wachten. Winkels kijken of iets drinken op een terras zit er dus niet meer in. Een goede voorbereiding op onze thuiskomst?

Nederland, we komen er aan!

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Fred en Anne-Marie:
    16 maart 2020
    Gezien de wereldwijde, precaire situatie is dit de enige juiste beslissing wellicht. Hoe spijtig ook. Je zou inderdaad beter daar kunnen blijven waar geen Corona is maar de kans dat je dan weken of langer vast zit is wel groot en als alles dicht is, net als hier overigens, dan ben je erg onthand. Jammer! Het is daar zeker veel kleurrijker dan hier en mensen konden zondag nog naar de kerk. Hier niet meer. Jullie komen in een onwerkelijke wereld terecht hoor. Maar de maatregelen zijn absoluut noodzakelijk.
    We wensen jullie een goede, voorspoedige en veilige thuisreis en heel veel dank voor het weer mee mogen beleven van jullie uitzonderlijke avonturen en het delen van de prachtige foto’s. Tot in Nederland (over een poosje) liefs 😘😘
  2. Juan:
    16 maart 2020
    Fijne reis terug jongens!
    Liefs uit Spanje....
  3. Ans Withagen:
    16 maart 2020
    Goede reis H & H, hopelijk wordt de vlucht niet geschrapt.... rondreizen in land met gesloten terrassen en restaurants is ook niet aantrekkelijk..... goede reis! En welkom terug in het onherkenbaar rustige Nederland
  4. Rob Riksen:
    16 maart 2020
    hele goede reis terug naar een heel heel stil en rustig Holland. Happy landing.
  5. Emmar van Duin:
    16 maart 2020
    Goede reis Her en Har het is hier zoooooo stil.
  6. Albert:
    16 maart 2020
    Goede en veilige reis terug
  7. Els:
    16 maart 2020
    Fijn om via jullie reisverhalen mee te mogen genieten; welkom terug!
  8. Cindy:
    17 maart 2020