Guadeloupe

10 maart 2020 - Basse-Terre, Guadeloupe

9 maart. We betalen weer met euro's en we zitten in een hele andere wereld. We zijn per snelle catamaran verhuisd naar Frankrijk, om precies te zijn: naar Guadeloupe. Na de douane was er weer een transferdame voor ons en ook zij kon niet praten, deed in ieder geval geen enkele poging net als de andere, 10 dagen geleden. De auto van Hertz is een Koreaanse koffiemolen, die soms in eerste versnelling net nog een helling opkomt. Erg gezellig met zoveel hijgerige, agressieve Franse chauffeurs achter je. Op weg naar onze bestemming op Basse Terre, de grootste van de 2 eilanden, kwamen we gelukkig weinig heuvels tegen en bovendien was het hier vnl snelweg. En, o ja, we hebben gelijk al even in de file gestaan. Kortom, druk en het blijkt een flinke cultuurshock. Bij aankomst in Point a Pitre zagen we vanaf de boot alleen betonblokken als woningen en Bijlmerflats. Daarna de drukte op de wegen, overal bebouwing. We hebben er allebei moeite mee. Daarbij komt, dat het hier veel meer afkoelt als de zon weg is en dus waren we 's avonds  allebei rillerig en moe. Vandaag hebben we een tocht gemaakt naar de noordpunt van het eiland. Van het plan om rond te rijden kwam niets terecht omdat we nogal wat stops hadden in dorpjes en op stranden. Dat was leuk, maar hield erg op. Om een uur of twee, na bijna 4 uur onderweg te zijn, besloten we dat het niet verstandig was om het rondje af te maken. We willen absoluut niet in het donker op deze smalle kronkelige wegen rijden. Op de terugweg hebben we onszelf getrakteerd op een botanische tuinbezoek (wie had dat ooit van ons gedacht?  Wij niet!). Die was erg mooi, er was o.a. ook een grote volière met veel Australische lorries, grote vraag wat die hier doen.

Verderop kregen we een aanrijding.  Niets ernstigs maar wel heel vervelend. Het was niet onze schuld, maar van een meiske dat plotseling remde en naar rechts ging naar een parkeerhaven. Zij zei onmiddellijk, licht overstuur, dat zij de schuld had. Maar we zien niet uit naar morgen als we het gaan melden bij het bedrijf. Dat zit hier gelukkig niet ver vandaan.

1. Tineke:
    11 maart 2020
    Sterkte daarmee,heel vervelend hooR
  2. Fred en Anne-Marie:
    11 maart 2020
    Een hele verandering, zeg dat wel. Na de betonblokken toch wel weer veel te zien. Zeker de botanische tuin. Grappig die Aussie birdies, maar een reactie hierover laten we maar aan onze eigen Aussies over. De boom is erg apart, komt me op een of andere manier een beetje tweeslachtig voor. Vervelend van die aanrijding, maar gelukkig niet jullie schuld. Hopelijk kunnen jullie dit snel achter je laten. Herman, je Franse lessen komen nuzeker goed van pas? Lieve groetjes 😘
  3. Heleen van Dijk:
    13 maart 2020
    Harry in een botanische tuin? Het moet niet gekker worden!🤣