Barbados

26 februari 2020 - Bridgetown, Barbados

26 februari. De vlucht vanuit Santiago vertrok met ruim een half uur vertraging. Na het taxiën meldde de piloot dat de verkeersleiding een fout had gemaakt, we stonden op de verkeerde plek.... Nu moesten we wachten tot wij ergens  tussengeschoven konden worden. Op het vliegveld van Panama hadden we ondanks de vertraging nog 3 uur om over te stappen. Het is een soort Midden Amerikaanse variant van Schiphol of Dubai. Een echt overstappunt  voor heel veel verbindingen. Hiervandaan naar Barbados was nog eens 3 uur. Morgen gaan we weer verder naar Guadeloupe. Het lijkt wat omslachtig en dat is het ook, maar wel de minst omslachtige van alle mogelijkheden. Leuke bijkomstigheid is dat Harry het eiland na plm 40 jaar weer terug ziet. We gaan dus op zoek naar Rockley Beach, waar hij toen op zijn Zuid Amerika reis met vrienden een week of zo heeft gerelaxed. Het eiland is vrijwel onherkenbaar veranderd. De omgeving waar we zitten is volgebouwd. Er staat continu een file van een kilometer of meer in het dorp. Er is een grote druk op de infrastructuur. En de prijzen zijn  omhoog geschoten. We vinden het prima om morgen verder te gaan.

Maak je reisblog advertentievrij
Ontdek de voordelen van Reislogger Plus.
reislogger.nl/upgrade

1. Han:
    27 februari 2020
    Alles wordt zomaar veranderd. Ze doen ook maar. Zo was ik laatst in Overschie, Herman, alleen de kerk staat nog op zijn plaats. Jouw school gewoon afgebroken ! 1 oplossing : ga uitsluitend naar nieuwe landen.
  2. Rob Riksen:
    lieve Herman en Harry
    Vandaag laatste paar reisverslagen gelezen en het was weer een feest of ik er zelf bij ben. Nog heel plezier en 1 ding is zeker ik geniet van jullie reis en blijf jullie volgen. Rob
  3. Carla C.:
    27 februari 2020
    Bijzonder dat veranderingen plaats vinden. Vergelijk en geniet van de nieuwe bezienswaardigheden. Op nr 10 lekkage gerepareerd.
  4. Fred en Anne-Marie:
    28 februari 2020
    Herman wat heerlijk om strand en zee te zien, zou zo willen komen. Heb het met de regen hier wel gehad. Zelfs wat natte sneeuw.. Maar jullie hebben weinig tijd om er uitgebreid van te genieten want de volgende vlucht wacht alweer. Maar als er zoveel veranderd is volgens Harry dan is dat wat je achterliet nooit meer hetzelfde en dus minder aantrekkelijk. Files, duur en volgebouwd is jammer. Hier zijn andere zorgen; hoe komen we aan mondkapjes 😱😷 Oh jee! Niet dat het nuttig is behalve voor reeds besmette personen of voor hen die ze moeten verzorgen zoals artsen, verpleegkundigen enz., maar ja we hebben de chinezen op tv gezien en die worden zo ongeveer geboren met een mondkapje op en als daar dan ook die enge ziekte vandaan komt...er was al een webshop die rustig € 1000,- vroeg voor die dingen. Maar nu heeft Nederland ook sinds woensdag z'n 1e patiënt, kwam uit Lombardije. Laten m'n zus en zwager nou ook vorige week in Milaan geweest zijn. Ik wil ze dan toch even nog niet hier hebben na mijn ok. Weekje wachten maar. Toch? Feit is wel dat veel bedrijven, organisaties ed behoorlijk last hebben en krijgen van het virus wereldwijd. De beurzen staan in het rood. Maar gaan jullie lekker door en geniet maar. Doe het voor ons een beetje erbij. Tot het volgende verslag. Goede reis 🌴🍹🌞✈️ En blijf gezond!
  5. Judith Bierens:
    29 februari 2020
    Ik liep wat achter met lezen, maar nu ben ik weer bij. Behoorlijk tempo hebben jullie zeg. Hopelijk zijn jullie nu in Guadeloupe aan het relaxen. Wat een indrukken en verschillen in reizen. Van zeer luxe naar badkamer op de gang, (oh gelukkig toch niet), haha. Heel leuk om jullie zo te volgen. Ben benieuwd naar het vervolg van de reis.
  6. Ingrid M.:
    1 maart 2020
    Er wordt wel heel wat flexibiliteit en aanpassingsvermogen van jullie gevraagd. Maar dat lijkt best heel goed te gaan. Erg leuk om te lezen.